Zárógála. Hát, nem hittem, hogy a budapesti World Trade Centert (annyira nevetséges ez az elnevezés) meg lehet tölteni egy Filmszemle díjátadón. (Persze a szép nagy termükről van szó, plusz igaz, hogy a karzaton volt még hely.) Meg lehetett, a földön is ültek. Majd égzengés és fényorgia közepette Hajós András egy gitárral a kezében kiemelkedett a színpadból... Szerencsére azért jött D. Tóth Kriszta is, azaz a helyzet nem volt egészen veszve. OK, Hajóst egyébként nem annyira bírom, de egész jó arc volt. Nem szellemeskedte túl, mesélt négy sztorit, meg egyet gitározott.

Mészáros Márta. Adott szekció díjait az adott szekció zsűrijének elnöke adta át, azt megelőzően pedig értékelt néhány szóban, összegzésként a díjak részletezése előtt. így került színpadra Mészáros Márta (nagyjátékfilmes szekció), s így esett, hogy arról beszélt, hogy manapság ezek a filmek csak a szexől és a halálról szólnak. Hiányzik a történelem, a kor problémáinak feldolgozása, apáink és anyáink kérdőrevonása a jelenünkért. Mert Magyarországon sülyos 35+20 év után állunk, és ezzel például nem törődnek filmek. Persze mikor fiatal volt, őt is érdekelte a szex, de ezekben a filmekben az is olyan erőszakos, kényszeredett... Mészáros Márta mondanivalója sem tartalmában sem ebben a hosszúságban nem vágott ide. S talán pont nem az örökös múltbanézés és az ősök korholására van szükség manapság. A közönség sem viselte jól. 

A díjak. Az első döbbenet: a nemzetközi újságírók által odaítélt Gene Moskowitz díjat Nagy Viktor Oszkár Apaföld című munkája vitte el. Na, ezt magyarázza meg nekem valaki. Talán ez a film volt kellően lassúbeszédű ahoz, hogy tudják figyelni a hangalámondást is a kép mellett. De megköszönték szépen, hogy a gazdasági válság ellenére is kiváló ellátásban részesültek. 

Persze a díjazott nagyjátékfilmek nagy részét nem láttam, csak az Utolsó időket, kb. (írok is róla majd, miután kialudtam az éjszakát...), és igazán-igazán örültem, hogy ide került az Aranyorsó. Plusz a Zöld Holló meg az eredeti filmzene. Lukáts Andor csak megkapta a legjobb színész díjat, éljen! Nem is figyeltem, hogy a Mázliban is játszik (mármint a katalógusban - a filmet nem láttam), de a Príma Primavérában zseniális volt, mint írtam korábban. Áhh, annyira jellemző, hogy a díjazottak közül mást nem láttam. De jóhír: jópár közülük lemegy szombaton az Odeonban, a Diákzsűri díjátadóján. Illetve egész nap, a díjátadó meg fél 7kor. Tessék menni, esetleg pótolható némi lemaradás.

Jahh, majdnem elindultam már, de még egy szó. Ugye Made in Hungária díszbemutató. Egész vicces film. Megnéztem. Aztán vissza MOM, és bor, sör, bambi, meg Fenyő a színpadon... Na nem is dekkoltunk ott sokat, mert ugye a mozibüfé terét is meg lehet tölteni, de szardíniakonzerv állagúra, akár. Az meg nem annyira jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturtuske.blog.hu/api/trackback/id/tr18921664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása